דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להפוך להיות צלם מקצועי? גוסטבו הוכמן 

מאת    [ 14/01/2012 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 3807 פעמים ]

להיכנס לתחום מקצועי חדש, כל תחום שהוא, היא משימה מאתגרת למדי, כל שכן כשמדובר בתחום חופשי ואומנותי, כמו עולם הצילום. כדי להפוך לצלם מקצועי וכדי להתבלט מעל פני השטח, דרושים כמה סממנים מיוחדים שאין לכולם.

בעולם המודרני, כשכל אחד אוחז בסמארטפון ומתיימר לצלם תמונות אומנותיות באמצעות אפליקציית הפילטרים שלו, קמו הרבה מאוד צלמים מקצועיים במינוי עצמי, שלא מצליחים להוסיף הרבה כבוד למקצוע. במאמר הבא ננסה לרדת לעומקו של המושג 'צלם מקצועי', ונבדוק מה דרוש כדי להפוך לאחד כזה.

אהבה לתחום

לטס פייס איט, מי שלא באמת ובתמים אוהב לצלם, לא יעזור לו כל הציוד המשוכלל ביקום- הוא לעולם לא יהפוך להיות צלם טוב באמת. צילום הוא אחד המקצועות שבהם לבו של אוחז המצלמה צריך להשתקף בכל אחת ואחת מהתמונות, ולכן אם הלב לא נמצא שם, כנראה שגם התמונה לא תצא טובה במיוחד.

צלמים בדרך כלל חיים את המקצוע שלהם: כל רגע בחיים הופך לבעל פוטנציאל לתמונה, הם כל הזמן חושבים על קומפוזיציות וגוונים, ובהתאם לקלישאה- הם אכן אוכלים, שותים וישנים את המקצוע שלהם. מלאכתם לעולם לא נגמרת. אהבה לתחום היא זו שמאפשרת לצלמים להפוך כל תמונה, אפילו של גוש בטון שלכאורה אין בו עניין, ליצירת מופת של ממש.

ציוד מקצועי הוא הכרחי

זוכרים שהזכרנו את המצלמה של הסמארטפון שלכם? אז מצלמה כזו נחמדה בתור גימיק ונשיאה בתיק, אבל מן הראוי שאם תרצו להפוך לצלמים מקצועיים, תתחדשו בציוד מקצועי, כזה שיאפשר לכם להוציא את המיטב מהכשרון שלכם. עם הזמן תוכלו לרכוש עוד ולהשתכלל, אבל בתור התחלה, מומלץ להתחיל מציוד בסיסי ואיכותי.

למדו מהטובים ביותר

לעולם אל תגידו 'אני כבר יודע הכל', שכן גדולתו של הצלם נמדדת בין היתר ביכולתו להפוך לספוג של אינפורמציה, ללמוד טכניקות ודברים חדשים שלא ידע בעבר. יהירות, והמחשבה שאין לכם מה ללמוד, הם אלו שעשויים לעכב אתכם במקום לאפשר לכם להתקדם לשלב הבא.

בחרו קורס צילום ברמה שמייצגת את היכולות שלכם נכון לרגע זה. הלימודים לא רק יעשירו אתכם, אלא גם יציבו אתכם באתגרים, בסיטואציות לא שגרתיות, יאפשרו לכם לטעום במעט איך מרגיש יום עבודה של צלם משופשף ויפתחו את תיק העבודות שלכם.

ומה עם פוטושופ?

כל צלם מקצועי מוכרח להכיר תוכנות לעריכת תמונות. גם הצלמים המוכשרים ביותר עושים שימוש קבוע בתוכנות אלו במטרה לשפר ולשדרג את התמונות שלהם עוד קצת. לעתים העריכה היא זו שמבדילה בין תמונה טובה לבין תמונה מצויינת, ולכן חבל שתוותרו על כלי כל כך חשוב.

גם אם נקודת המוצא שלכם בתחום אפסית, אל חשש. ראשית, ישנם קורסי צילום שמלמדים גם את יסודות הפוטושופ, אך גם אם לא, באינטרנט תוכלו למצוא אינספור מדריכים, כולל מדריכי וידאו, שילוו אתכם שלב אחר שלב בתהליך העריכה, החל מהיסודות הבסיסיים ועד לסודי העריכה המתקדמים יותר.

טל גולדפרב, מנהל חברת URL בניית אתרים באינטרנט, המתמחה בהקמת אתרי אינטרנט, קידום אתרים בגוגל ומיתוג עסקים ברשת האינטרנט. צוות URL הינו צוות מיומן ומקצועי ומאחוריו ניסיון עתיר בבנייה וקידום עסקים באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב